Alla inlägg den 23 juli 2019

Av Kattvännen - 23 juli 2019 18:25

Hej bloggen!


Vad tiden går! Nu börjar Alex komma upp i åldern och ser för varje dag mer och mer ut som en fullvuxen katt. Han beter sig fortfarande som en liten kattunge dock. Han är full av liv och älskar att leka. Som vi leker! Jag inser nu att många av de leksaker som jag skämt bort honom med inte alltid är det roligaste. Han kan ha minst lika kul med ett skosnöre eller en pingisboll för att inte tala om kartonger. Vad är det med katter och kartonger? De blir ju helt galna när man kommer hem med en. Ju mindre desto bättre. Det är en bra anledning för mig att skaffa mig nya skor så Alex får en ny kartong att leka i. 


I övrigt så är vi på semester på landet vilket gör att det är lite dålig mottagning. Jag försökte ladda upp en bild nyss men datorn verkar inte vara med mig. Ni får vänta lite till med att se bild på min lilla älskling. Älskar verkligen semester och Sverige på sommaren. Vi har en liten tomt här på landet också som är perfekt för Alex att gå runt och utforska världen på. Han trivs väldigt bra här och svansen är ständigt i glatt och nyfiket läge. 


Eftersom Alex har bott hos oss nu i nästan två månader har jag redan börjat lära mig hans ljud. Han har nämligen olika ljud beroende på vad han vill. När han vill gosa har han ett ljud och när han är hungrig har han ett mer bestämt ljud. Jag har googlat lite på rasen och har förstått det som att det är vanligt att man kan urskilja ljud. Det är ju riktigt häftigt! Att han pratar med oss. Min förra katt var också pratglad så jag är glad att Alex också är det. Det är lättare att förstå vad de vill. Nu ska vi äta middag ute i solen. 


/ Kattvännen

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards