Direktlänk till inlägg 22 april 2019

Solen skiner

Av Kattvännen - 22 april 2019 16:17

Hej bloggen!


Solen skiner och livet rullar på. Det är fantastiskt påskväder och vi har passat på att hänga ute mycket i solen med familj och vänner. Det är alltid skönt när man är lite långledig. Det har väl egentligen inte hänt så mycket sedan sist utan vi förbereder oss mest för kissens inflytt. Vi får hem vår lilla kattunge om två veckor. TVÅ VECKOR! Känns helt sjukt att han snart är här. Vi har köpt lite saker som är bra att ha som koppel, kattbur (vi köpte en rätt stor då han har stora tassar=stor katt) och kattlåda. Resten kommer vi införskaffa när han kommer. Det ska bli så kul att se vilka leksaker han tycker om och så. Känns dumt att köpa på sig en massa grejer innan man vet hur han är och vilken personlighet han har.


Sen är det det här med namn... Det är så svårt men jag antar att det också kommer underlätta när han väl är här. Det är ju först då man ser vilket namn han passar i. Jag har blivit uppdaterad från uppfödaren att han växer som han ska och att han ÄLSKAR mat. Kanske Gustav skulle passa då? :) Synd att han inte är röd då hade det varit ett självklart namn. Min sambo är dock inte så förtjust i det namnet utan han föredrar ett "gulligare" namn. Hans förslag har typ varit Missen. Men det tycker jag känns lite tråkigt och det låter mer som en hona. Nej men som sagt så tror jag vi kommer att hitta ett namn samma stund som han kommer in genom dörren. Längtar så! Nästa gång jag skriver är han förhoppningsvis här och jag kan visa hur söt och fin han är. 


/ Kattvännen

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Kattvännen - 23 juli 2019 18:25

Hej bloggen!   Vad tiden går! Nu börjar Alex komma upp i åldern och ser för varje dag mer och mer ut som en fullvuxen katt. Han beter sig fortfarande som en liten kattunge dock. Han är full av liv och älskar att leka. Som vi leker! Jag inser nu a...

Av Kattvännen - 31 maj 2019 17:05

Hej bloggen!   Nu är jag en lycklig kattmamma. Tiden har gått i ett sen vi hämtade vår lilla sötnos för drygt 3 veckor sedan. I början var han väldigt rädd och skrämd i lägenheten men det tog bara några dagar sen var han sitt vanliga jag. Han ble...

Av Kattvännen - 27 april 2019 17:25

Hej bloggen!   Nu är det inte långt kvar tills vi har vår lilla vän hemma hos oss. Det känns nästan otroligt. Jag har redan börjat vänja mig vid tanken av att ha en liten krabat som hälsar en välkommen när man kommer hem efter jobbet. Eller som k...

Av Kattvännen - 30 mars 2019 19:30

Hej bloggen!   Som vanligt är jag ganska dålig på att skriva. Jag har haft fullt upp på jobbet så det har varit svårt att hinna med. Härligt att våren är här på riktigt nu i alla fall och att man får ta del av många soliga dagar utomhus. Känns so...

Av Kattvännen - 2 mars 2019 20:03


Hallå hallå,    Här rullar livet på med jobb och vardag. Vädret de senaste veckorna har ju varit fantastiskt så jag har passat på att röra mig ute så mycket som möjligt. Synd nu att det kommer en baksmäll med snö. Jag älskar verkligen våren och v...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards