Alla inlägg under februari 2019

Av Kattvännen - 10 februari 2019 14:52

Hej igen!


Det var ett tag sen senast då verkligheten kommit ikapp mig med jobb om dagarna. Det ger ju mindre tid att spendera vid datorn. Jag och min sambos familj har även varit iväg på en solsemester som aldrig är fel såhär i den mörkaste tiden på året. Det var väldigt skönt att vila upp sig och få lite D-vitamin. Idag är det soligt och härligt ute och riktig vårkänsla då fåglarna kvittrar och snön smälter bort. 


Nog om det. Gällande kattplanerna har jag och min sambo har i alla fall bestämt oss för vilken katt vi ska köpa. Vi har ju funderat på olika raser och sökt runt lite för att få oss en uppfattning om vilken personlighet katterna har och hur mycket yta de behöver. Det har slutat med att vi har bestämt oss för rasen sibirisk katt. Det känns som en klockren kattras som kommer trivas i vårt nuvarande hem så länge vi bygger på höjden. Den rasen tycker om att ligga högt och spana och är väldigt social och pratglad. Sen påminner den väldigt mycket om min tidigare katt och har liknande drag som norsk skogskatt. Nu gäller det att vi letar upp en bra uppfödare och när nästa kull är beräknad så det lär dröja lite innan vi har en liten kattunge hos oss. Jag är i alla fall glad att vi har bestämt oss för vilken ras vi vill ha då det underlättar sökandet väsentligt. 


Jag hoppas att vi har bestämt oss för en uppfödare nästa gång! 


/ Kattvännen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards