Direktlänk till inlägg 31 maj 2019

Nu är jag en kattmamma

Av Kattvännen - 31 maj 2019 17:05

Hej bloggen!


Nu är jag en lycklig kattmamma. Tiden har gått i ett sen vi hämtade vår lilla sötnos för drygt 3 veckor sedan. I början var han väldigt rädd och skrämd i lägenheten men det tog bara några dagar sen var han sitt vanliga jag. Han blev snabbt van vid var lådan och matplatsen i lägenheten var och han står väldigt ofta och väntar på att matskålen ska fyllas på. Han är väldigt matglad och kan äta hur mycket som helst. Och vad han leker! Han är ett riktigt busfrö och älskar att leka med en fjädervippa som vi har hemma. Han leker så mycket att han blir anfådd. Just ja! Vad heter han då? Vi valde namnet Alex. Det är sött och slutar på x vilket är ett ljud som många katter reagerar på och känner igen. Det är svårt att säga om han är en knäkatt än. Han tycker om att sitta i knäet men gör det inte självmant. Men lägger jag honom där så kan han ligga hur länge som helst. Så gosigt! Vi har verkligen börjat komma in i rutiner nu också. Jag längtar tills min semester i slutet av juni så jag kan spendera mer tid med honom, lilla söta Alex. 


Vi har skaffat alla viktiga tillbehör till katten och jag tror att han har det mesta som han behöver. Vi köpte ett väldigt bra sele men jag har inte vågat ta ut honom på innergården än. Jag tänker göra det när det är lite mindre folk så han inte blir skrämd. Det som jag tyckte var lite klurigt inför kattköpet var vilken kattförsäkring som man ska välja. Alex har en dolda fel försäkring de första tre åren från uppfödaren men man måste ju ändå komplettera med en vårdförsäkring ifall han skulle bli sjuk eller skada sig. Jag hittade i alla fall en väldigt bra sida som jämför olika kattförsäkringar och t o m listar rabatter hos olika försäkringsbolag. Det var en väldigt bra utgångspunkt och gjorde mitt val lite enklare. 


Nu ska jag mata Alex. Han sitter här bredvid mig och vill ha uppmärksamhet. Jag ska försöka bli lite bättre på att lägga över bilder till datorn på Alex. Jag har ju tagit flera med min mobil så nästa gång lägger jag upp en på sötnosen. 


/ Kattvannen

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Kattvännen - 23 juli 2019 18:25

Hej bloggen!   Vad tiden går! Nu börjar Alex komma upp i åldern och ser för varje dag mer och mer ut som en fullvuxen katt. Han beter sig fortfarande som en liten kattunge dock. Han är full av liv och älskar att leka. Som vi leker! Jag inser nu a...

Av Kattvännen - 27 april 2019 17:25

Hej bloggen!   Nu är det inte långt kvar tills vi har vår lilla vän hemma hos oss. Det känns nästan otroligt. Jag har redan börjat vänja mig vid tanken av att ha en liten krabat som hälsar en välkommen när man kommer hem efter jobbet. Eller som k...

Av Kattvännen - 22 april 2019 16:17

Hej bloggen!   Solen skiner och livet rullar på. Det är fantastiskt påskväder och vi har passat på att hänga ute mycket i solen med familj och vänner. Det är alltid skönt när man är lite långledig. Det har väl egentligen inte hänt så mycket sedan...

Av Kattvännen - 30 mars 2019 19:30

Hej bloggen!   Som vanligt är jag ganska dålig på att skriva. Jag har haft fullt upp på jobbet så det har varit svårt att hinna med. Härligt att våren är här på riktigt nu i alla fall och att man får ta del av många soliga dagar utomhus. Känns so...

Av Kattvännen - 2 mars 2019 20:03


Hallå hallå,    Här rullar livet på med jobb och vardag. Vädret de senaste veckorna har ju varit fantastiskt så jag har passat på att röra mig ute så mycket som möjligt. Synd nu att det kommer en baksmäll med snö. Jag älskar verkligen våren och v...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards