Direktlänk till inlägg 30 mars 2019

Vi har bestämt oss

Av Kattvännen - 30 mars 2019 19:30

Hej bloggen!


Som vanligt är jag ganska dålig på att skriva. Jag har haft fullt upp på jobbet så det har varit svårt att hinna med. Härligt att våren är här på riktigt nu i alla fall och att man får ta del av många soliga dagar utomhus. Känns som att det behövs!


Sen sist har vi varit och hälsat på min söta lilla kattunge. Besöket blev en vecka senare än beräknat av olika skäl så vi var där förra veckan. Alltså så söta kattungar! Helt otroligt! Jag vill ta med mig alla hem men min sambo fick stoppa mig. De var så söta hela högen och man märker verkligen hur alla redan har en personlighet trots att de bara var drygt fem veckor. Det var två av dem som var väldigt busiga och rörde sig mycket. Det är så gulligt när de rör sig för de nästan hoppar fram och så låter de så sött. De andra tre var lite lugnare. Vi bestämde oss för en liten hane som låg för sig själv och bara myste i ett hörn. Han var så söt och gjorde så söta ljud när man rörde honom. Pälsen var åt det mörkare hållet men vi får se hur han blir när han blir äldre. Han påminde faktiskt rätt mycket om min tidigare katt som var av rasen norsk skogskatt. Raserna är väldigt lika. Tyvärr fick vi inte ta några bilder så jag får vänta med att visa hur söt han är.


Nu ska vi bara bestämma namn. Och få hem den lilla rackaren. Längar så!! Vi får ta hem honom om ca 5 veckor så nu är det inte långt kvar. Det känns bra att det är under den bästa tiden på året så kan vi säkert ta ut honom i koppel och så. Nu måste vi förbereda så vi har allt som vi behöver när han kommer hem. Det kommer bli så mysigt =)


/ Kattvännen

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Kattvännen - 23 juli 2019 18:25

Hej bloggen!   Vad tiden går! Nu börjar Alex komma upp i åldern och ser för varje dag mer och mer ut som en fullvuxen katt. Han beter sig fortfarande som en liten kattunge dock. Han är full av liv och älskar att leka. Som vi leker! Jag inser nu a...

Av Kattvännen - 31 maj 2019 17:05

Hej bloggen!   Nu är jag en lycklig kattmamma. Tiden har gått i ett sen vi hämtade vår lilla sötnos för drygt 3 veckor sedan. I början var han väldigt rädd och skrämd i lägenheten men det tog bara några dagar sen var han sitt vanliga jag. Han ble...

Av Kattvännen - 27 april 2019 17:25

Hej bloggen!   Nu är det inte långt kvar tills vi har vår lilla vän hemma hos oss. Det känns nästan otroligt. Jag har redan börjat vänja mig vid tanken av att ha en liten krabat som hälsar en välkommen när man kommer hem efter jobbet. Eller som k...

Av Kattvännen - 22 april 2019 16:17

Hej bloggen!   Solen skiner och livet rullar på. Det är fantastiskt påskväder och vi har passat på att hänga ute mycket i solen med familj och vänner. Det är alltid skönt när man är lite långledig. Det har väl egentligen inte hänt så mycket sedan...

Av Kattvännen - 2 mars 2019 20:03


Hallå hallå,    Här rullar livet på med jobb och vardag. Vädret de senaste veckorna har ju varit fantastiskt så jag har passat på att röra mig ute så mycket som möjligt. Synd nu att det kommer en baksmäll med snö. Jag älskar verkligen våren och v...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards